Lista wpisów blogowych

Kategorie

Znajdziesz tu wpisy blogowe, które dotyczą mojej pracy

Na moim blogu zamieszczam różne wpisy dotyczące tematyki odrzuconych reklamacji obuwia. Znajdziesz tutaj artykuły, które przedstawiają częste i pospolite wady występujące w butach. Znajdują się tutaj również artykuły, które przedstawiają praktyki stosowane przez sprzedawców oraz ich niektóre odpowiedzi na odrzucone reklamacje butów.

Dlaczego sprzedawcy nagminnie odrzucają reklamacje?

Niestety bezpodstawne oddalanie reklamacji, jest w naszym kraju praktyką nagminną, naruszanie interesów konsumentów dotyka nas dosłownie na każdym kroku. Jeżeli chodzi  o obuwie to przyczyn takiego stanu rzeczy jest co najmniej kilka, a możemy do nich zaliczyć:

  • postanowienia umowne pomiędzy sprzedawcą detalicznym a hurtownikiem lub producentem,
  • praktykę i politykę reklamacyjną sprzedawcy,
  • niski poziom merytoryczny osób rozpatrujących reklamacje,
  • brak dostatecznej wiedzy prawnej na temat praw konsumentów,
  • drastyczny spadek jakości wyrobów, co powoduje znaczące obciążenie finansowe sprzedawców.v

Odrzucanie reklamacji to dobry biznes

Kalkukacja jest prosta, jeżeli sprzedawca ma 100 reklamacji miesięcznie i wszystkie z nich odrzuci to nic nie straci. Z drugiej strony, przyjmując średnią wartość obuwia na 200 zł, to uznawając 100 reklamacji miesięcznie, sprzedawca straci aż 20 000 zł. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy robią wszystko, żeby odrzucić jak najwięcej reklamacji, jak jest to możliwe.

Każdy sprzedawca stosuje inną praktykę i politykę

Tak, jak wspomniałem powyżej, dużo zależy od aktualnej polityki sprzedawcy, a one potrafią być bardzo różne. Z moich obserwacji wynika, że wpływ na politykę reklamacyjną sprzedawcy ma wiele aspektów. Począwszy od tego, czy sprzedawca jest producentem, czy pośrednikiem. Kolejną cechą, która ma wpływ na podejście przedsiębiorców do reklamacji jest struktura właścicielska oraz forma prowadzenia działalności. Następnymi elementami tej układanki są:

  • wielkość i skala działalności,
  • wiedza sprzedawcy o prawach konsumenta,
  • wiedza merytoryczna przedsiębiorcy,
  • ilość przyjętych reklamacji (niektórzy sprzedawcy mają limit przyjętych reklamacji),
  • a nawet indywidualne podejście kierownika działu reklamacji.

Zapisz mnie na kurs!

Moje dane

Zgłoszenie

Wypełnij poniższy formularz i wyślij Swoje zgłoszenie.

Informacje kontaktowe
Wybierz sprawę
Treść zgłoszenia

Zgłoszenie

Wypełnij poniższy formularz i wyślij Swoje zgłoszenie.

Informacje kontaktowe
Treść zgłoszenia
Dodaj zdjęcia - minimum 2

Po wysłaniu formularza poczekaj aż wyślą się dokumenty,  powyżej pojawi się potwierdzenie, a kopię otrzymasz na maila.

SKORZYSTAJ Z PROMOCJI

Wyślij zgłoszenie do 15 października.
Koszt opinii

150

100 zł