Opis klienta: uszkodzenie skóry przy obcasach w obydwu butach
Iława
Czas użytkowania: 3,5 miesiąca
Klientka złożyła reklamację dotyczącą uszkodzenia skórzanych cholewek w obu butach, dokładnie w miejscu mocowania obcasa do podpodeszwy.
Sprzedawca odrzucił reklamację, zarzucając klientce niewłaściwą konserwację obuwia. Jednak tego typu uszkodzenia często wynikają z błędów technologicznych, a w tym konkretnym przypadku były spowodowane nieprawidłowym osadzeniem zakładek.
Ocena rzeczoznawcy obuwia
W trakcie oględzin stwierdziłem, że buty nie wykazują żadnych śladów wskazujących na niewłaściwe użytkowanie ani na uszkodzenia wynikające z działania zewnętrznej siły fizycznej. W związku z tym, uznałem, że przedstawione do oceny obuwie posiada ukrytą wadę, która istniała już w momencie sprzedaży.
Buty nie spełniają wymagań dotyczących ich celu i przeznaczenia oraz nie są wykonane zgodnie z normami technologii obuwia i sztuką. Bezpoośrednią przyczyną problemu były wady fabryczne, a nie zaniedbania ze strony użytkowniczki.
Konkluzja
Cała sytuacja podkreśla znaczenie dokładnej analizy przyczyn uszkodzeń obuwia przed wydaniem decyzji reklamacyjnej. W tym przypadku, dzięki skrupulatnej ocenie rzeczoznawcy, udało się ustalić, że wina leży po stronie producenta, a nie konsumentki. To z kolei pozwoliło klientce skutecznie odwołać się od decyzji sprzedawcy i uzyskać pozytywne rozstrzygnięcie swojej reklamacji.
Masz wątpliwości do tego, czy twoja reklamacja została rozpatrzona uczciwie? Zapraszam do kontaktu.