Model Nike REAX jest znany z unikalnej technologii sprężynowej pięty. Nowa technologia zadebiutowała w 2007 roku, zapewniając wyjątkową wygodę i wydajność podczas biegania dzięki specjalnej konstrukcji sprężyn w podeszwie. Dlatego też od tamtego czasu, ten model stał się popularnym wyborem wśród biegaczy i sportowców, dzięki swojemu innowacyjnemu projektowi i funkcjonalności. Wraz z upływem czasu, marka Nike wprowadzała różne style i kolory REAX, aby dopasować się do różnych gustów i potrzeb. Niestety nie każdy z tych wzorów okazał się być udany. W tym przypadku, odnośnie modelu o kodzie 621716 występuje błąd konstrukcyjny. Tenże błąd polega na tym, że w miejscu krytycznym technologicznie, jakim jest obszar pracy buta w trakcie dynamiki kroku, wykończono część przyszwy w ten sposób, że jej ostra krawędź przecina miejsce, które wzmocnione poprzez wykończenie nie są. Omawiana jest bardzo znana i przedstawiony model jest w regularnej sprzedaży od wielu wielu lat. Podejrzewam, że producent nie zdecydował się na wycofanie go z produkjci z względów czysto ekonomicznych, które wynikają z prostego rachunku. Sprzedaż tego modelu jest tak duża, że warto jest ponosić ryzyko ujawnienia wady, a sprzedawcy powinni w tych przypadkach reklamacje butów Nike uznawać.
Przykład z Elbląga
Opis klienta: pęknięcie materiału w obu butach
Elbląg
Czas użytkowania: 5 miesięcy
Przedstawiono mi do oceny fajne buty Reax marki Nike, buty wykonano z wysokiej jakości komponentów, jednakże nieprzemyślana konstrukcja obuwia doprowadziła do samoistnego uszkodzenia wierzchu w miejscu przedstopia. Sztywny logotyp producenta, który jest przedłużeniem pasa oczek przeciął delikatną dzianinę, która uzupełniała konstrukcję cholewki.
Dokładna i merytoryczna opinia pozwoliła uzyskać zwrot gotówki już podczas pierwszego odwołania od reklamacji.
Przykład z Rudy Śląskiej
Opis klienta: pęknięcie cholewek
Ruda Śląska
Czas użytkowania: 21 miesięcy
Pomimo upływu około 21 miesięcy od zakupu do złożonej przez konsumenta reklamacji, to reklamowane buty są w rewelacyjnym stanie. Wskazuje to na sporadyczne użytkowanie tych półbutów. Klient zgłosił się do mnie po interwencji rzecznika praw konsumenta. Bardzo słaba obsługa i nierzetelny proces reklamacyjny sklepu Nike w Katowice Silesia City Center (firma Arco) spowodowała, że sprzedawca będzie zmuszony ponieść dodatkowe koszty.