Rozpruty szew w butach Ryłko

Odrzucona reklamacja botki Ryłko

Ten artykuł przedstawia kolejną wadę ukrytą, która objawiła się poprzez rozprucie szwa wywijanego na pięcie. Dlatego też moja klientka złożyła reklamację na zasadach rękojmi. Niniejsza reklamacja została uznana przez sprzedawcę. Sprzedawca w oparciu o przepisy o rękojmi próbował przywrócić towar do stanu zgodnego z umową – oświadczając, że „możemy poza reklamacyjnie, bezpłatnie naprawić obuwie.”. Jak się można domyślić, taka naprawa okazała się nieskuteczna. Wobec czego konsumentka złożyła ponowną reklamację, którą sprzedawca niestety odrzucił wskazując, że ponowne ujawnienie się wady jest „uszkodzeniem mechanicznym”, którego na załączonych zdjęciach nie widać.

Odwołanie od odrzuconej reklamacji

Odwołanie od odrzuconej reklamacji, które złożyła klientka, w tej sprawie okazało się nieskuteczne. Dlatego też ta sprawa trafiła w moje ręce. Z całą pewnością możemy stwierdzić, że przyczyna ujawnienia wady tkwiła w wyrobie w chwili wydania go kupującemu. Ponad to w zakresie rozprucia nie istnieją ślady, które mogą wskazywać, że przyczyniła się do niego użytkowniczka. Brak jest oznak zahaczeń, nacięć itp. W związku z tym trzeba uznać, że wada ujawniła się w trakcie normalnego użytkowania, zgodnie z przeznaczeniem obuwia.

Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, które zostało podparte wykonaną przeze mnie ekspertyzą rzeczoznawczą konsumentka odzyskała wszystkie pieniądze – za produkt oraz poniesiony koszty.

Każda reklamacja jest indywidualna, a w rozstrzygnięciu w przypadku wątpliwości pomoże profesjonalny rzeczoznawca technologii obuwia.