Kupując obuwie sportowe, a zwłaszcza korki piłkarskie, chcemy mieć pewność, że dokonaliśmy dobrego wyboru. Kupując takie obuwie, mamy nadzieję, że posłuży nam na dłużej. Dlatego też bardzo często decydujemy się na korki, halówki, czy turfy z wyższej półki cenowej, słusznie oczekując, że obuwie przeznaczenia profesjonalnego będzie adekwatnie wysokiej jakości. W tym celu chętnie kierujemy się do profesjonalnych i wyspecjalizowanych sprzedawców artykułów piłkarskich, takich jak np. R-gol.
Niestety bardzo często jest tak, że konstrukcje wykonane przez producentów znanych marek, takich jak adidas, Nike, Puma, czy też Mizuno okaża się być wadliwe. Jak niemiłe jest to zaskoczenie wie tylko ten, kto tego doświadczył, a mecz trzeba dokończyć. Jak to jest, że w trakcie normalnego użytkowania obuwia tzn. podczas gry w piłkę powstają takie defekty jak rozklejenia, pękanie sztucznych cholewek, rozprucia, a nawet odpada grip, który służy do zwiększenia kontroli nad piłką. Są to w znacznej większości wady. Kiedy tak się stanie to nie pozostaje nic innego, jak złożenie reklamacji u sprzedawcy. W tym artykule przedstawię jak R-gol rozpatruje reklamacje.
Reklamacja u sprzedawcy R-gol
R-gol jest jednym z większych sprzedawców obuwia piłkarskiego w Polsce i zapewne dlatego też ma duża ilość reklamacji. Z mojego doświadczenia wynika, że niestety ten konkretny sprzedawca źle traktuje swoich klientów pod kątem praw konsumenta. Najczęstszą odpowiedzią na reklamację jest klasyczne i tandetne zrzucenie winy na klienta poprze zarzucenie, że gdzieś w korkach znalazł się fragment granulatu SBR, a to już świadczy o użytkowniu korków na złej nawierzchni. Jest to zastanawiające, ponieważ taka firma powinna doskonale wiedzieć, jak wygląda współczesna architektura sportowa. Sytuacja jest najczęściej taka, że boisko trawiaste sąsiaduje z boiskiem sztucznym, a grantulat wypełniający jest wtedy dosłownie wszędzie. Trudno jest powiedzieć, dlaczego R-gol rozpatruje w ten sposób reklamacje.
Podejście R-gol do reklamacji
To, że podejście tego konkretnego przedsiębiorcy do reklamacji od swoich klientów jest tragiczne potwierdza nie tylko moja subiektywna ocena, ale i również stanowisko samego sprzedawcy. Według sprzedawcy rgol żaden przepis prawa nie sprawi, że sprzedawane przez niego obuwie nie wyytrzyma dwuletniego, wymaganego okresu. Pismo R-gol poniżej.
Nieuczciwe praktyki rynkowe
Niestety ten sprzedawca utrudnia nawet odbiór złożonych reklamacji, czego przykład załączam poniżej. Takie zachowanie jest niezgodne z prawem.
Odrzucona reklamacja w firmie R-gol
Poniżej przedstawię kilka przykładów odrzuconych reklamacji u sprzedawcy R-gol.
Opinie internautów o reklamacjach w R-golu
Niestety, ale trzeba powiedzieć, że wielu klientów tego sprzedawcy wyraża bardzo negatywne opinie na temat postępowania w sprawach reklamacji. Jest tego całkiem sporo, aczkolwiek poniżej przedstawię tylko kilka z nich. Źródło Ceneo.pl
Co zrobić po odrzuconej reklamacji w R-gol
Jeśli uważasz, że Twoja reklamacja u tego sprzedawcy została niesłusznie odrzucona to zapraszam do kontaktu. Można przesłać do mnie zgłoszenie na bezpłatną konsultację, wtedy zobaczę, czy sprawa jest warta dalszego postępowania.
Jeśli szukasz procedury sprzedawcy, to zobacz tutaj.
Ustawa Kodeks Cywilny
„Art. 568[1] [Termin przydatności rzeczy do użycia, rękojmia] Jeżeli określony przez sprzedawcę lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy kupującemu, sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu. Przepis art. 568 § 6 stosuje się.”
Powyższy przepis stosuje się do zakupów przed 1 stycznia 2023 r. Przeczytaj o rękojmi klikacjąc w poniższy przycisk.
Ustawa o prawach konsumenta
„Art. 43c. 1. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.”
Z powyższego przepisu wprost wynika, że termin przydatności towaru do użycia powinien wynosić co najmniej dwa lata.
Powyższy przepis stosuje się do zakupów przed 1 stycznia 2023 r. Przeczytaj o rękojmi klikacjąc w poniższy przycisk.