Reklamacja NIKE

Każdy konsument składa reklamację z nadzieją, że sprzedawca rzetelnie i profesjonalnie podejdzie do jego indywidualnej sprawy. Nic w tym dziwnego, skoro sprzedawcy na każdym kroku zapewniają nas o wysokiej jakości oferowanych produktów. Sprzedawca podczas obsługi jest miły, doradza i pomaga dobrać odpowiedni rozmiar butów. Natomiast, czy te zapewnienia są prawdziwe? Jak wygląda reklamacja Nike? To, jak wygląda obsługa klienta w praktyce dowie się każdy, kto złożył reklamację na podstawie rękojmi. Wtedy sytuacja nieco się komplikuje. Konsumentowi można zarzucić wszystko np. to, że dobrał za małe buty. No, ale jak to? Przecież jeszcze miesiąc temu, podczas zakupów ekspedientka zapewniała, że rozmiar, który wspólnie dobraliśmy jest dla mnie idealny…

Odmowa reklamacji Nike

Błędnym jest też przekonanie, że składając reklamację nike to producent będzie dokonywał jej oceny. Najczęściej reklamacje nike rozpatruje pracownik sprzedawcy lub zatrudniony przez niego rzeczoznawca. Sprzedawca, który rozpatruje reklamacje powinien nas poinformować o przyczynie jej odrzucenia. Błędów logicznych i merytorycznych w uzasadnieniach, które przedstawiają sprzedawcy jest bez bardzo dużo. Niejednokrotnie spotykam się z twierdzeniem, że podeszwa poliuretanowa pękła w wyniku nieprawidłowej konserwacji butów poprzez pranie i przemoczenie. Natomiast, czy osoba, która pisze takie rzeczy wie, że poliuretany nie wchodzą w reakcję z wodą i są dla niej obojętne? Tymczasem ocena wad obuwia powinna być nakierowana na ustalenie, czy użytkownik w jakikolwiek sposób przyczynił się do jej powstania lub, czy powstała w sposób incydentalny, przypadkowy. Jeżeli na butach brak jest śladów, które mogą na to wskazywać to brak jest podstaw do odrzucenia reklamacji.

Rynek dóbr konsumpcyjnych

Nie ma znaczenia jakiej marki kupujemy i reklamujemy produkt. Dzisiaj producentów jest wiele, może to być Nike, Adidas, Puma, Gucci, Badura, czy Ryłko. Pomimo powszechnej już automatyzacji i robotyzacji przemysłu – buty są w znacznej części wykonywane ręcznie. A tam, gdzie człowiek to zawsze występuje wysokie ryzyko popełnienia błędu. W końcu, ten co nic nie robi, ten się nie myli, prawda?

Drugim aspektem jest spadek jakości towarów, w końcu żyjemy w społeczeństwie kapitalistycznym i konsumpcyjnym. Wielu producentom i sprzedawcom nie zależy na tym, żeby produkować towar wysokiej jakości, który posłuży nam lata. Sezonowość, która wynika z czterech pór roku, aktualna moda, ale i również celowe postarzanie produktów są to czynniki, które napędzają rynek konsumpcyjny.

Najczęstsze wady – reklamacja Nike

Niniejszy wpis dotyczy reklamacji Nike, wynika to z faktu, że buty tego producenta przyjeżdżają do mnie najczęściej. Nie mniej nie chcę sugerować, że to świadczy o niskiej jakości tych wyrobów. W mojej ocenie wręcz przeciwnie, buty Nike są niezwykle popularne, a to wskazuje, że sprzedaje się ich najwięcej. Duży wolumen sprzedaży powoduje również to, że na rynek trafia odpowiednia ilość produktów wadliwych. Jeżeli but się psuje nie z naszej winy to należy złożyć reklamację.

Pękanie podeszew w reklamacji Nike

Pękanie spodów poliuretanowych (PU) w produktach Nike to bardzo częste zjawisko. Pomimo oczywistej wady tych produktów to sprzedawcy najchętniej zwalają winę na konsumenta zarzucając mu, że jest to uszkodzenie mechaniczne. A jakie inne uszkodzenie to miałoby być? Wychodzi na to, że w tych przypadkach klient jest winny, że kupił to obuwie, i że w nich chodził – czyli użytkował zgodnie z przeznaczeniem.

Reklamacja Nike – Rozklejenia

Rozklejenia to są w znacznej większości wady. Podstawową cechą, które powinno posiadać połączenie materiałów jest jego trwałość. Buty z całej naszej garderoby są produktem najbardziej kontaktowym, na który cały czas działają czynniki środowiskowe oraz atmosferyczne. Natomiast, czy powinny się rozkleić po tym, jak złapie nas deszcz? Co robić w takiej sytuacji? Według sprzedawców, którzy rozpatrują reklamacje Nike najlepiej byłoby nosić ze sobą pojemnik wodoszczelny, a kiedy zaczyna kropić to nie pozostaje nam nic innego, jak zdjąć buty i schować je właśnie w tym pojemniku… Czy to nie absurdalne? Czy producent, który ma świadomość, że buty mogą mieć kontakt z wodą i wilgocią to powinien stosować połączenia, które są na wodę i wilgoć odporne? Oczywiście, że tak. Przecież to wynika z celu i przeznaczenia tego produktu.

Nike reklamacja – Przedrasanie

Przedrasanie jest oczywistą wadą produktu, ale niestety nie dla sprzedawców, którzy rozpatrują reklamacje Nike. Po zamocowaniu przygotowanej cholewki do podpodeszwy, przed montażem spodu dokonuje się drasania nadmiaru zaciągniętego materiału. Jest to bardzo istotne ponieważ w innym przypadku pomiędzy podeszwą a wierzchem pozostaną duże zgrubienia. Z kolei zbyt mocne zeszlifowanie naddatków powoduje wadę przedrasania, która najczęściej ujawnia się w ten sposób, że osłabione materiały zaczynają pękać podczas normalnego i prawidłowego użytkowania.

Reklamacja Nike – Uszkodzone poduszki Air

Rozszczelnienie poduszki amortyzującej Air to problem, który w przypadku reklamacji Nike często się powtarza. Przy tym uszkodzeniu istotnym jest ustalenie, czy poduszka uległa przebiciu. W poniższych przykładach pęknięcia lub rozszczelnienia są to wady, które powstały niezależnie od użytkownika. Na zdjęciu trzecim dokładnie widać krawędź pęknięcia poduszki, którą odsłoniłem poprzez mocne ściśnięcie podeszwy dłońmi. Nie ma możliwości, żeby takie pęknięcie powstało zależnie od użytkownika bez pozostawienia śladów działania zewnętrznej siły fizycznej.

Pękanie powłoki elementów skórzanych

Jedną z wad, które bardzo często występują w butach Nike jest pękanie powłoki wykończeniowej skór. Zdjęcia, które przedstawiam poniżejdotyczą modeli Nike Air Force 1. Niestety surowce zastosowane w tych modelach są bardzo niskiej jakości, co przekłada się na wartości użytkowe wyrobu, ale i powoduje ujawnianie się wad ukrytych.

Darmowa konsultacja

Jeżeli Twoja reklamacja została odrzucona i nie wiesz co zrobić dalej to skorzystaj z bezpłatnej konsultacji. Postaram się Ci pomóc. Pamiętaj, że każdy przypadek jest indywidualny i trzeba brać pod uwagę całokształt stanu obuwia oraz wszystkich powstałych w nim uszkodzeń.