Reklamacja NIKE

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Spis treści

Każdy konsument składa reklamację z nadzieją, że sprzedawca rzetelnie i profesjonalnie podejdzie do jego indywidualnej sprawy. Nic w tym dziwnego, skoro sprzedawcy na każdym kroku zapewniają nas o wysokiej jakości oferowanych produktów. Sprzedawca podczas obsługi jest miły, doradza i pomaga dobrać odpowiedni rozmiar butów. Natomiast, czy te zapewnienia są prawdziwe? Jak wygląda reklamacja obuwia Nike? To, jak wygląda obsługa klienta w praktyce dowie się każdy, kto złożył reklamację na podstawie rękojmi lub niezgodności towaru z umową. Wtedy sytuacja nieco się komplikuje. W praktyce konsumentowi można zarzucić wszystko np. częstą odpowiedzią na reklamację jest zarzut, że konsument źle zakładał buty nike. No, ale jak to? Przecież normalnie rozsznurowujesz obuwie, wzuwasz stopy i sznurujesz. To jak użytkować buty, żeby nie była reklamacja odrzucona?

Odmowa reklamacji butów Nike

Błędnym jest też przekonanie, że składając reklamację nike to wykwalifikowani pracownicy producenta będą dokonywali oceny reklamacji. Najczęściej reklamacje nike rozpatruje pracownik sprzedawcy lub zatrudniony przez niego rzeczoznawca. Sprzedawca, który rozpatruje reklamacje powinien nas poinformować o przyczynie jej odrzucenia. Błędów logicznych i merytorycznych w uzasadnieniach, które przedstawiają sprzedawcy jest bardzo dużo. Niejednokrotnie spotykam się z twierdzeniem, że podeszwa poliuretanowa, często stosowana w butach firmy nike, pękła w wyniku nieprawidłowej konserwacji butów poprzez pranie i przemoczenie. Natomiast, czy osoba, która pisze takie rzeczy wie, że poliuretany nie wchodzą w reakcję z wodą i są dla niej obojętne? Tymczasem ocena wad obuwia powinna być nakierowana na ustalenie, czy użytkownik w jakikolwiek sposób przyczynił się do jej powstania lub, czy powstała w sposób incydentalny, przypadkowy. Jeżeli buty rzeczywiście nie noszą takich śladów, które mogą na to wskazywać to brak jest podstaw do odrzucenia reklamacji.

Błędne jest również przekonanie niektórych osób, że jakość butów nike zależy od tego, gdzie buty nike zostały

Rynek dóbr konsumpcyjnych vs problem z jakością

Nie ma znaczenia jakiej marki kupujemy i reklamujemy produkt. Dzisiaj producentów jest wiele, może to być Nike, Adidas, Puma, Gucci, Badura, czy Ryłko. Pomimo powszechnej już automatyzacji i robotyzacji przemysłu – buty są w znacznej części wykonywane ręcznie. A tam, gdzie człowiek to zawsze występuje wysokie ryzyko popełnienia błędu. W końcu, ten co nic nie robi, ten się nie myli, prawda?

Drugim aspektem jest spadek jakości towarów, w końcu żyjemy w społeczeństwie kapitalistycznym i konsumpcyjnym. Wielu producentom i sprzedawcom nie zależy na tym, żeby produkować towar wysokiej jakości, który posłuży nam lata. Sezonowość, która wynika z czterech pór roku, aktualna moda, ale i również celowe postarzanie produktów są to czynniki, które napędzają rynek konsumpcyjny.

Sprawa jest prosta, jeżeli buty uległy uszkodzeniu niezależnie od ciebie, są niskiej jakości to masz prawo je reklamować.

Najczęstsze wady – uszkodzenia butów Nike

Niniejszy wpis dotyczy reklamacji Nike, wynika to z faktu, że buty tego producenta przyjeżdżają do mnie najczęściej. Nie mniej nie chcę sugerować, że to świadczy o niskiej jakości tych wyrobów. Chociaż w internecie można znaleźć informacje o tym, że wielu konsumentów zwraca uwagę na fakt, że nike ma problem z jakością. To w mojej ocenie nie jest to słuszne. Wręcz przeciwnie, buty Nike są niezwykle popularne, a to powoduje, że sprzedaje się ich najwięcej. Duży wolumen sprzedaży powoduje również to, że na rynek trafia adekwatna ilość produktów wadliwych. Uszkodzenia butów są różne, może się nawet zdarzyć, że otrzymasz wadliwe – skrzypiące buty, czy pęknięte buty. Jeżeli but się psuje nie z naszej winy bp. buty pękły w zgięciu to należy złożyć reklamację. Pamiętaj, że reklamować buty możesz w dowolny sposób, wystarczy nawet wysłanie odpowiedniego e-maila do sprzedawcy, a jeżeli masz blisko do sklepu to również w sklepie nike.

Pękanie podeszew w butach Nike

Pęknięcie butów, a dokładniej spodów poliuretanowych (PU) w produktach Nike to bardzo częste zjawisko. Pomimo oczywistej wady tych produktów to sprzedawcy najchętniej zwalają winę na konsumenta zarzucając mu, że jest to uszkodzenie mechaniczne. A jakie inne uszkodzenie to miałoby być? Wychodzi na to, że w tych przypadkach klient jest winny, że kupił to obuwie, i że w nich chodził – czyli użytkował zgodnie z przeznaczeniem.

Reklamacja Nike – Rozklejenia

Rozklejenia to są w znacznej większości wady. Podstawową cechą, które powinno posiadać połączenie materiałów jest jego trwałość. Buty z całej naszej garderoby są produktem najbardziej kontaktowym, na który cały czas działają czynniki środowiskowe oraz atmosferyczne. Natomiast, czy powinny się rozkleić po tym, jak złapie nas deszcz? Co robić w takiej sytuacji? Według sprzedawców, którzy rozpatrują reklamacje Nike najlepiej byłoby nosić ze sobą pojemnik wodoszczelny, a kiedy zaczyna kropić to nie pozostaje nam nic innego, jak zdjąć buty i schować je właśnie w tym pojemniku… Czy to nie absurdalne? Czy producent, który ma świadomość, że buty mogą mieć kontakt z wodą i wilgocią to powinien stosować połączenia, które są na wodę i wilgoć odporne? Oczywiście, że tak. Przecież to wynika z celu i przeznaczenia tego produktu.

Nike reklamacja – Przedrasanie

Przedrasanie jest oczywistą wadą produktu, ale niestety nie dla sprzedawców, którzy rozpatrują reklamacje Nike. Po zamocowaniu przygotowanej cholewki do podpodeszwy, przed montażem spodu dokonuje się drasania nadmiaru zaciągniętego materiału. Jest to bardzo istotne, ponieważ w innym przypadku pomiędzy podeszwą a wierzchem pozostaną duże zgrubienia. Z kolei zbyt mocne zeszlifowanie naddatków powoduje wadę przedrasania, która najczęściej ujawnia się w ten sposób, że osłabione materiały zaczynają pękać podczas normalnego i prawidłowego użytkowania.

Reklamacja Nike – Uszkodzone poduszki Air

Rozszczelnienie poduszki amortyzującej Air to problem, który w przypadku reklamacji Nike często się powtarza. Przy tym uszkodzeniu istotnym jest ustalenie, czy poduszka uległa przebiciu. W poniższych przykładach pęknięcia lub rozszczelnienia są to wady, które powstały niezależnie od użytkownika. Na zdjęciu trzecim dokładnie widać krawędź pęknięcia poduszki, którą odsłoniłem poprzez mocne ściśnięcie podeszwy dłońmi. Nie ma możliwości, żeby takie pęknięcie powstało zależnie od użytkownika bez pozostawienia śladów działania zewnętrznej siły fizycznej.

Pękanie powłoki elementów skórzanych

Jedną z wad, które bardzo często występują w butach Nike jest pękanie powłoki wykończeniowej skór. Zdjęcia, które przedstawiam poniżejdotyczą modeli Nike Air Force 1. Niestety surowce zastosowane w tych modelach są bardzo niskiej jakości, co przekłada się na wartości użytkowe wyrobu, ale i powoduje ujawnianie się wad ukrytych.

Krzywe korki reklamacja Nike

Reklamacja obuwa Nike w sklepie sportowym

Obecnie istnieją dwie podstawy prawne złożenia reklamacji na buty. Przepisy stosuje się w zależności od tego, kiedy dokonano zakupu butów Nike. Pierwszą z odpowiedzialności jest rękojmia, która znajdzie zastosowanie dla butów kupionych przed 1 stycznia 2023 roku. Drugą z odpowiedzialności jest odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Kliknij poniżej w odpowiedni przycisk, a dowiesz się więcej o tych procedurach. Pamiętaj, żeby prawidłowo i formalnie reklamować buty, co szeroko omówiłem w innych moich artykułach. Po złożeniu reklamacji, możesz spodziewać się odpowiedzi na reklamację. Co do zasady sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację na trwałym nośniku w ciągu 14 dni kalendarzowych.

Darmowa konsultacja

Jeżeli Twoja reklamacja została odrzucona i nie wiesz co zrobić dalej to skorzystaj z bezpłatnej konsultacji. Postaram się Ci pomóc. Pamiętaj, że każdy przypadek jest indywidualny i trzeba brać pod uwagę całokształt stanu obuwia oraz wszystkich powstałych w nim uszkodzeń.

Zgłoszenie

Wypełnij poniższy formularz i wyślij Swoje zgłoszenie.

Informacje kontaktowe
Treść zgłoszenia
Dodaj zdjęcia - minimum 2

Po wysłaniu formularza poczekaj aż wyślą się dokumenty,  powyżej pojawi się potwierdzenie, a kopię otrzymasz na maila.

Zapisz mnie na kurs!

Moje dane

Zgłoszenie

Wypełnij poniższy formularz i wyślij Swoje zgłoszenie.

Informacje kontaktowe
Wybierz sprawę
Treść zgłoszenia

SKORZYSTAJ Z PROMOCJI

Wyślij zgłoszenie do 15 października.
Koszt opinii

150

100 zł